Escola Naval 2000
2 participantes
PiR2 :: Linguagens :: English practice
Página 1 de 1
Escola Naval 2000
- texto:
- THAW DETECTOR
When you buy frozen food at the supermarket, how can you tell if the food has been thawed and refrozen, giving bacteria an opportunity to breed? You can’t. But that could soon change, with the introduction of a patented detector that makes shoppers see red when food goes bad.
The detector relies on thin wire, made from nickel and titanium, that changes shape when warmed. At temperatures above freezing, the wire contracts with enough force to rip a small sheet of green paper, exposing a red label beneath it. When the wire cools, it returns to its original shape, but the red warning remains visible.
Smaller than a thumbnail, the detector contains only a few cents worth of raw materials and requires no power source. A larger, resettable version can monitor a home refrigerator.
Sandia National Laboratories manager David Martinez and University of New Mexico engineering professor Mo Shahinpoor developed the detector in 1994 but received the patent only this April. They envision the device being used not only to detect defrosted food, but also to warn if sensitive pharmaceuticals, such as insulin, have been exposed to heat.
Edward D. Flinn. (Popular Science, September 1998.)
46. The word “thaw” in the title of the passage means
a) reduction in tension and hostility. b) freedom from the physical effect of frost. c) change of a state by gradual warming. d) period during which ice and snow melt. e) less reserved state.
47. The word “breed” (line 3) has the meaning of
a) reproduce b) raise c) decrease d) discard e) maintain
48. The main idea of the passage is
a) the importance of thawing foods. b) the effect of freezing foods. c) a description of a food detector mechanism. d) the introduction of an anti-bacteria food device. e) the manufacturing of a thaw detector.
49. The word “but” (line 3) denotes
a) addition b) contrast c) sequence d) purpose e) reason.
50. The word “pharmaceuticals” (line 13) refers to:
a) device b) food c) patent d) heat e) insulin
51. The consumer will “see red” if the food is
a) frozen b) thawed c) spoiled d) refrozen e) defrosted.
- gabarito:
- D,A,E,B,E,B
Gostaria de saber se eu errei em algum dos gabaritos.
fgty- Recebeu o sabre de luz
- Mensagens : 133
Data de inscrição : 29/01/2016
Idade : 27
Localização : sao joao,rio de janeiro,brasil
Re: Escola Naval 2000
Olá.
Eu discordo do gabarito da 46 e da 48.
Na minha interpretação, eu vejo que:
-Na 46, o sentido de thawed está muito mais para um estado da matéria (até por thaw ser um verbo) do que para um determinado período de tempo em que a matéria muda de estado. Por isso, acredito ser a letra B.
-Na 48, acredito que seja a C, pois temos:
1º parágrafo: introdução da utilização de um dispositivo há pouco patenteado;
2º parágrafo: descrição de como esse dispositivo funciona;
3º parágrafo: algumas características do dispositivo;
4º parágrafo: conclusão, apresentando o inventor e outros possíveis usos do dispositivo;
Conclui-se que o texto é uma descrição geral do dispositivo.
Esse é meu ponto de vista.. Espero que ajude!
Eu discordo do gabarito da 46 e da 48.
Na minha interpretação, eu vejo que:
-Na 46, o sentido de thawed está muito mais para um estado da matéria (até por thaw ser um verbo) do que para um determinado período de tempo em que a matéria muda de estado. Por isso, acredito ser a letra B.
-Na 48, acredito que seja a C, pois temos:
1º parágrafo: introdução da utilização de um dispositivo há pouco patenteado;
2º parágrafo: descrição de como esse dispositivo funciona;
3º parágrafo: algumas características do dispositivo;
4º parágrafo: conclusão, apresentando o inventor e outros possíveis usos do dispositivo;
Conclui-se que o texto é uma descrição geral do dispositivo.
Esse é meu ponto de vista.. Espero que ajude!
MFaraday- Iniciante
- Mensagens : 23
Data de inscrição : 10/07/2019
Idade : 23
Localização : Bom Jesus do Oeste - SC - Brasil
Re: Escola Naval 2000
Muito obrigado amigo, essas provas mais antigas da EN não possuem gabarito. Aqui a gente consegue ter uma visão melhor das questões
fgty- Recebeu o sabre de luz
- Mensagens : 133
Data de inscrição : 29/01/2016
Idade : 27
Localização : sao joao,rio de janeiro,brasil
Tópicos semelhantes
» Escola Naval (2000)
» (Escola Naval - 2000) Circuito
» Geo Espacial - Escola Naval 2000/2001
» Colégio Naval 2000
» (Colégio Naval -2000) Racionalização
» (Escola Naval - 2000) Circuito
» Geo Espacial - Escola Naval 2000/2001
» Colégio Naval 2000
» (Colégio Naval -2000) Racionalização
PiR2 :: Linguagens :: English practice
Página 1 de 1
Permissões neste sub-fórum
Não podes responder a tópicos